A 2008/4. SZÁM TARTALMÁBÓL:
 

Reneszánsz és antikvitás

Ferenczi Attila

A folyamatosság keresése
Flavio Biondo és az antik Róma

Csehy Zoltán

Az én-megsokszorozódástól az ő-vé válásig
Tűnődések a humanista énformálási eljárások antik vonatkozásairól

Molnár Dávid

Az anya és a szajha
Leone Ebreo materia prima fogalmáról

Kiss Farkas Gábor

Apuleius a reneszánszban, avagy a fikció metamorfózisa

Péti Miklós

„Így mesélik, de téveteg”
Milton és a reneszánsz Homérosz-fordítások

Vince Máté

„Ringyóért harcol ringyó fia”
A Troilus és Cressida és a trójai háború

Ács Pál

A ráismerés
Sophoklés Élektrája Bornemisza Péter színpadán

Békés Enikő

Mátyás, a rex facetus
A szellemes uralkodó ábrázolása Galeotto Marzio művében

Bodnár Szilvia

„Ha elásnád, azt hinnék, antik”
A Belvederei torzó reneszánsz imitációi

Mészáros István

Rendetlen oszloprendek

Gymnasium

Déri Balázs

Ki volt Thaliarchus?
(Horatius, Carm. I. 9)

Imre Flóra

A Kleopátra-óda értelmezéséhez

Régészet

Beszédes József

Kora római temető Nagytétényből

Láng Orsolya

Villa kilátással
Feltárások  a Csúcshegy oldalában

Múzeum

„Az évszak műtárgya”

Az „Enyedi Iuno”
(Hans Rupprecht Goette)


© 2003. ÓKOR