Ferenczi Attila |
A folyamatosság keresése Flavio Biondo és az antik Róma |
Csehy Zoltán
| Az én-megsokszorozódástól az ő-vé válásig Tűnődések a humanista énformálási eljárások antik vonatkozásairól |
Molnár Dávid
| Az anya és a szajha Leone Ebreo materia prima fogalmáról |
Kiss Farkas Gábor |
Apuleius a reneszánszban, avagy a fikció metamorfózisa |
Péti Miklós |
„Így mesélik, de téveteg” Milton és a reneszánsz Homérosz-fordítások |
Vince Máté |
„Ringyóért harcol ringyó fia”
A Troilus és Cressida és a trójai háború |
Ács Pál |
A ráismerés Sophoklés Élektrája Bornemisza Péter színpadán |
Békés Enikő |
Mátyás, a rex facetus A szellemes uralkodó ábrázolása Galeotto Marzio művében |
Bodnár Szilvia |
„Ha elásnád, azt hinnék, antik” A Belvederei torzó reneszánsz imitációi |
Mészáros István |
Rendetlen oszloprendek |
|
|
Gymnasium |
|
Déri Balázs |
Ki volt Thaliarchus?
(Horatius, Carm. I. 9) |
Imre Flóra |
A Kleopátra-óda értelmezéséhez |
|
|
Régészet |
|
Beszédes József |
Kora római temető Nagytétényből |
Láng Orsolya |
Villa kilátással Feltárások a Csúcshegy oldalában |
|
|
Múzeum |
|
„Az évszak műtárgya” |
Az „Enyedi Iuno” (Hans Rupprecht Goette) |
|
|